A Külső Perem fogatversenyeinek egyik leglátványosabb résztvevője Sebulba, a malastarei dug légifogata. Sebulba napjaink egyik legsikeresebb versenyzője. Győzelmeit a hatalmas és erős hajtóművein túl, kiváló reflexeinek és gátlástalan, kegyetlen természetének köszönheti. Az extrém gravitációs mezővel rendelkező Malastare bennszülött lakói az evolúció során nagy testi erőre és kiváló reflexekre tettek szert. A csodált koordinációs képességeik kifejlődése a fákon való helyváltoztatás alapvető követelménye volt. A dugok tisztában vannak képességeikkel és szent meggyőződésük, hogy az életben maradáson túl a Természet fogatversenyzésre teremtette őket. Ebben talán van is valami, hisz a Nagy Bajnokságban a dug pilóták jó eredménnyel szerepelnek, de Sebulba köztük is a legkiválóbbá lett.
Versenyzői karrierjét egy egyszerű, légköri repülőből kiselejtezett közepes méretű Zoom C8-as sugárhajtóművel vontatott gondolával kezdte, amit saját maga alakított át verseny fogattá. A házi tuning és természet adta képességei azonban már az első versenyeken sikert hoztak számára. Versenyzői pályafutásának első évében elnyerte a meghívásos, Mon Gazza-i Amatőr Bajnokság trófeáját. És ez csak a kezdet volt. Sebulba csillaga gyorsan emelkedett és az új tehetség hírét szájról-szájra adták. Kisvártatva egyik nagy hajtóműgyártó, a Collor Pondrat is felfigyelt rá. A randevú eredményeként aztán egy mindkét fél számára előnyös üzlet köttetett. Sebulba azóta a CP Plug-F Mammoth kísérleti hajtómű rendszerét használja. Titkos gyári pilótaként gyorsan fejébe szállt a dicsőség és a hetvenkedő dugnak bizony nehezére esik a hallgatás. Ám a szerződés titoktartási feltételei egyértelműek és roppant szigorúak. Akárcsak a Mammoth hajtóművek. Aki már látta Sebulba versenygépét többé nem felejti. A 8,3 m hosszú szerkezet nagyon impozáns. A hatalmas motorok jellegzetes formáját és levegő ellátását nagyméretű Split-X beömlők biztosítják. A 829 kmlh csúcssebességet részben ennek, részben a hatalmas utánégető térrel kombinált fúvókáknak köszönheti. A CP hajtóművének forradalmi újdonságát azonban mégsem ez, hanem az iszonyatosan hatékony sűrítést biztosító kompresszor sor adja. Ez az új rendszerű légsűrítő és az üzemanyagként használt runiummal dúsított ionizállt trádium teszi a Plug-F Mammothot minden idők egyik legnagyobb tolóerőt biztosító légköri sugárhajtóműjévé. A manőverezést biztosító X55-ös generátorokat, az irányító rudazatot és a vezérlőkábeleket; hogy a brutális hajtóművek kormányzását lehetővé tegyék, szintén nagy gonddal tervezték. Érdemes még megemlíteni az Ubrikkian R27-es repulzor motorját, ami az emelőerőt adja. A két motor összetartását egy vaskos energiakapocs biztosítja. Csak pletyka, de azt beszélik, hogy a Mammoth hajtóművek a jövőben egy hatalmas, új fejlesztésű légköri bombázót emelnek majd a magasba.
Sebulba azonban nem csak kiváló reflexeiről, hanem durva és gátlástalan természetéről is ismert. A versenypályán kíméletlen és persze teljesen szabálytalan módszerekkel keseríti meg ellenfelei sorsát. A hajtóművek rejtett fegyvereket tartalmaznak. Újabban hatalmas lángszórókat használ, hogy vetélytársait harcképtelenné tegye. Ám ez csak egy abból az arzenálból, amivel Sebulba repül. A gondolába rejtett mini katapultokból kiröppenő lövedékek már sok turbinát robbantottak apró darabokra. A hatalmas hajtóművek megerősített vázszerkezete pedig az elsöprő erejű ütközések során biztosítja a meghajtórendszer védelmét. A malastarei dug a Collor Pondrat legjobb versenyzője. A Mos Espai Boonta Esti fogatverseny óta azonban a „szponzorok" megszigorították Sebulba szerződését. |